Loading

Posiadanie własnego warsztatu samochodowego to spełnienie marzeń wielu młodych pasjonatów motoryzacji. Jednak duża konkurencja na rynku powoduje, że wygrywają tylko najlepsi.

Podpowiadamy co powinien mieć dobry warsztat samochodowy, oraz jak przegonić konkurencję za pomocą efektywnej reklamy. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

  1. Meble warsztatowe – pierwsza grupa, bez której praca była by utrudniona. Klient widząc dobrą ergonomię wnętrza warsztatu wyposażonego w jednolite meble warsztatowe ma pozytywne odczucia. Co powoduje, że istnieje duża szansa, że do nas wróci na kolejne naprawy i zostawi swoje pieniądze. Dobre meble do warsztatu powinny być wykonane z drewna lub wytrzymałej stali, jak wiemy czeka je nie lada wyzwanie spotkanie z różnego rodzaju substancjami chemicznymi wykorzystywanych przy mechanice samochodowej jak smary czy oleje. Warto, aby szafki warsztatowe posiadały dużą liczbę przegródek na narzędzia oraz schowków, co pozwoli nam na efektywną i poręczną pracę w każdych warunkach.
  2. Narzędzia samochodowe – dobry warsztat bez narzędzi nie istnieje. W zależności od profilu usług jaki preferujemy w naszym warsztacie przydadzą nam się inne narzędzia. Do podstawowych należy wyróżnić klucze udarowe, klucze, zestawy nasadek, polerki samochodowe oraz szlifierkę oscylacyjną. Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji, warto wyposażyć warsztat w dodatkowe profesjonalne rzeczy jak np. leżanka warsztatowa czy miernik lakieru, przydatny aby wskazać klientowi realny stan blachy auta. Dobrej jakości narzędzia wyróżnią warsztat na tle konkurencji i pozwolą na zatrzymanie cennego klienta w przyszłości.
  3. Podnośniki samochodowe, wciągarki elektryczne – dobry warsztat cechują nowoczesne technologie, dlatego warto wybrać profesjonalne hydrauliczne lub pneumatyczne podnośniki samochodowe lub w pełni profesjonalne wciągarki elektryczne, które wyróżnią Twój warsztat mega profesjonalizmem. Czy widziałeś kiedyś wciągarkę na żywo w warsztacie? No właśnie, duża część mechaników jej nie posiada, jeśli ją kupisz przyciągniesz klientów.

Jak przegonić konkurencję na lokalnym rynku?

Mimo, że możemy mieć dobre narzędzia oraz przeszkolonych dobrych mechaników, jednak to nie oznacza sukcesu na rynku lokalnym. Liczy się marka oraz dobra reklama, dlatego warto:

  • zainteresować się reklamą internetową SEO, Google Moja Firma, Google Ads
  • udzielać się lokalnie np. w wydarzeniach charytatywnych
  • zainwestować w reklamę w lokalnych mediach np. gazetach lokalnych lub portalach
  • dbać o wysoką jakość świadczonych usług, rekomendacje to aż 30% rynku usług w Polsce

Podsumowanie

Dobrze wyposażenie warsztatu w nowoczesne technologie, wysoka jakość świadczonych usług oraz dobra reklama to zdecydowanie klucz do sukcesu w branży motoryzacyjnej w obecnych czasach.

 

Dowiedz się więcej też o  Ile kosztuje założenie warsztatu samochodowego?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top
shares